Alla inlägg under november 2008

Gbg

Av Frida - 4 november 2008 13:49

Har länge suttit och letat billiga biljetter på sj till göteborg men det är ju svindyrt. Eller tycker jag iallefall som är fattig tvåbarnsmor och student. Billigaste var ca 700 enkel väg. Skulle viljat varit ner och hälsat på min mormor. Brukar ju åka ner på sommaren men denna sommaren var jag höggravid så det blev en kortis till kolmården istället. Och till sommaren tror jag inte det blir något för då ska vi bla till finland och mumindalen. Är inte billigt med semester...

Men iallefall. Gissa om jag blev överlycklig när jag hittade biljetter i slutet av januari för 141 enkel väg, både för mig och barnen.Alltså 282 fram och tillbaka. Men...Då frågade mamma om jag var ledig då och det är jag ju inte. Jag börjar ju jobba i januari och hur det vet jag inte än. Får försöka att åka på påsklovet kanske. Om det inte är svindyrt då.

Ja ja, sånt är livet. Kanske jag vinner på lotto imorgon. Håll tummarna för mig.

Av Frida - 4 november 2008 13:21

Har ännu inte startat igång. Isabelle är en pain in the *** idag. Hon tror att bara för att man är vaken så ska man äta och äta....

Och sova är inge kul. Mamma har tagit med Isak på badhuset. Så nu ska jag försöka söva henne så jag får något gjort.

Vet att jag inte ska klaga för hon är himla snäll men det innebär ju också att när hon är "lite" besvärlig så tycker man hon är jobbig jämfört med hur hon brukar vara. Plus att jag bara har Isak att jämföra med och han var ju en ängel när han var liten.

Av Frida - 4 november 2008 09:47

Isak är en liten fotograf, han älskar att fota. Ibland blir det riktigt bra bilder (ibland sämre ;)  )

Här är ett kort som han tog på Belle belle förut.


Dagens val är rosa byxor från Hm och body från KappAhl. Dom har tant Monica köpt.

Av Frida - 4 november 2008 05:33

Nu vaknade båda barnen och ville upp. Ser dom pigga ut, ha ha. Men ändå vill de upp. Men det gör faktiskt inget.

Idag händer inget, jag ska till mamma och plugga hela dagen. Ska försöka högkoncentrera mig :)

Och mamma och pappa ska få passa barnen.

Nu ska jag gå och göra lite frukost.

Av Frida - 3 november 2008 21:41

Glömde skriva resultatet av förra omröstningen.

Populäraste julklappen var:

Utlandsresa.


Det är även den jag skulle välja om jag fick. Både Isak och jag är lite sugna på att åka till Egypten. Men Thailand är inte heller helt fel :)


Bilden tagen när vi var på koh lanta:

Av Frida - 3 november 2008 21:21

Idag var jag som sagt på shopping. Inget märkvärdigt, var på Jula och Ica maxi i birst. Ica maxi är så spännande för de har så mycke grejer, kläder, leksaker,skor, mat, textiler mm.

Allefall, det jag skulle berätta.

Jag skulle egentligen inte dit, jag skulle "bara" köra Isak på dagis och sedan hem och plugga. Det är ofta "jag ska bara" och det är därför jag aldrig sitter på ändan, hi hi.Jag tog bara av mig pyamas byxorna och tog på mig mysbyxer för jag skulle hem och städa sedan.

Men när jag lämnat av Isak kom jag på att jag hade biblioteksböckerna i bilen så jag svängde förbi där. Sedan sprang jag in till pappa och lämnade inbjudan till dopet, sedan till Marie och lämnade deras inbjudan. Sedan var jag och postade resten av korten. Efter det var jag så hungrig så jag åkte på kondis och köpte en mozzarella macka att ta med. Då kom jag på att jag skulle kunna ta en sväng till Jula och köpa Lars farsdagspresent. Så det gjorde jag.

Sedan kom jag på att jag likaväl kunde fixa mammas födelsedagspresent också, så jag gick in på Ica maxi. Där köpte jag mammas presenter, svärfars farsdags present, svärfars julklapp, vantar till mig Isabelle och Isak, blöjor mm. Då vaknade belle belle och var hungrig så jag går in i en hytt och knäpper upp koftan. Då ser jag......

Jag har ju pyamaströjan på mig, pinsamt, ha ha. Snacka om mjölk i hjärnan. Jag skulle ju "bara"......


Nu har jag varit med studiegruppen hela kvällen och det bllir pluggning hela veckan. Så om jag är osocial så vet ni vad jag gör.

Av Frida - 3 november 2008 15:33

När jag höll på att städa förut kom jag att tänka på min mamma.

 TEX: Hon och jag städar på typ samma sätt (fast hon är mer pedantisk). När jag damsuger så tar jag alltid i fönster och på listerna medans Lars tar "bara" golven. Likaså gör min pappa och han får alltid skäll för han inte gör "som man ska", hi hi. Jag kan vara lika mot Lars. Är det så att vi blir lika våra mammor helt omedvetet (eller medvetet)?


Likaså kan vi ibland uttrycka oss på samma sätt.


Rösta på det du tror...


Av Frida - 3 november 2008 13:27

Nu ska lillan och jag iväg på rutin hälsokontroll.

Jag har varit och shoppat lite :)

Ni kan inte gissa vad jag hade på mig, ha ha.

Får berätta mer sen, nu är det full fart som vanligt...

Presentation

Omröstning

VAD ÄR BÄSTA MED SOMMAREN?
 BADA
 GRILLA
 SOLA
 DRICKA ÖL
 SITTA I SKUGGAN
 SLAPPA
 MOTIONERA
 HATAR SOMMAREN
 ANNAT

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards