Alla inlägg den 3 november 2008

Av Frida - 3 november 2008 21:41

Glömde skriva resultatet av förra omröstningen.

Populäraste julklappen var:

Utlandsresa.


Det är även den jag skulle välja om jag fick. Både Isak och jag är lite sugna på att åka till Egypten. Men Thailand är inte heller helt fel :)


Bilden tagen när vi var på koh lanta:

Av Frida - 3 november 2008 21:21

Idag var jag som sagt på shopping. Inget märkvärdigt, var på Jula och Ica maxi i birst. Ica maxi är så spännande för de har så mycke grejer, kläder, leksaker,skor, mat, textiler mm.

Allefall, det jag skulle berätta.

Jag skulle egentligen inte dit, jag skulle "bara" köra Isak på dagis och sedan hem och plugga. Det är ofta "jag ska bara" och det är därför jag aldrig sitter på ändan, hi hi.Jag tog bara av mig pyamas byxorna och tog på mig mysbyxer för jag skulle hem och städa sedan.

Men när jag lämnat av Isak kom jag på att jag hade biblioteksböckerna i bilen så jag svängde förbi där. Sedan sprang jag in till pappa och lämnade inbjudan till dopet, sedan till Marie och lämnade deras inbjudan. Sedan var jag och postade resten av korten. Efter det var jag så hungrig så jag åkte på kondis och köpte en mozzarella macka att ta med. Då kom jag på att jag skulle kunna ta en sväng till Jula och köpa Lars farsdagspresent. Så det gjorde jag.

Sedan kom jag på att jag likaväl kunde fixa mammas födelsedagspresent också, så jag gick in på Ica maxi. Där köpte jag mammas presenter, svärfars farsdags present, svärfars julklapp, vantar till mig Isabelle och Isak, blöjor mm. Då vaknade belle belle och var hungrig så jag går in i en hytt och knäpper upp koftan. Då ser jag......

Jag har ju pyamaströjan på mig, pinsamt, ha ha. Snacka om mjölk i hjärnan. Jag skulle ju "bara"......


Nu har jag varit med studiegruppen hela kvällen och det bllir pluggning hela veckan. Så om jag är osocial så vet ni vad jag gör.

Av Frida - 3 november 2008 15:33

När jag höll på att städa förut kom jag att tänka på min mamma.

 TEX: Hon och jag städar på typ samma sätt (fast hon är mer pedantisk). När jag damsuger så tar jag alltid i fönster och på listerna medans Lars tar "bara" golven. Likaså gör min pappa och han får alltid skäll för han inte gör "som man ska", hi hi. Jag kan vara lika mot Lars. Är det så att vi blir lika våra mammor helt omedvetet (eller medvetet)?


Likaså kan vi ibland uttrycka oss på samma sätt.


Rösta på det du tror...


Av Frida - 3 november 2008 13:27

Nu ska lillan och jag iväg på rutin hälsokontroll.

Jag har varit och shoppat lite :)

Ni kan inte gissa vad jag hade på mig, ha ha.

Får berätta mer sen, nu är det full fart som vanligt...

Av Frida - 3 november 2008 06:59

Tycker att veckorna går för fort. Kanske man kan försöka få en veckodag till, gärna en helgdag, mellan lördag och söndag. Det skulle inte vara dumt...

Idag ska jag få iväg dopkorten. Sedan ska Isak på dagis. Idag ska dom ta bussen till stan och gå på teater. Kul !

Sedan ska lillan och jag damsuga, plocka undan här och där har jag fixat innan frukosten. Jag ska bädda rent och sedan ska lillan till doktorn 14.00 på hälsokontroll. Efter det måste jag plugga lite. Ikväll ska vi träffa studiegruppen igen. Och idag ska vi försöka avsluta uppgiften så det kan bli sent. Tur att Ulrika är så himla effektiv. Typ som Anna P :)

Nu ska jag först och främst ge Belle Belle påtår. Som vanligt, ha ha...

Presentation

Omröstning

VAD ÄR BÄSTA MED SOMMAREN?
 BADA
 GRILLA
 SOLA
 DRICKA ÖL
 SITTA I SKUGGAN
 SLAPPA
 MOTIONERA
 HATAR SOMMAREN
 ANNAT

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards