Alla inlägg den 29 november 2008

Av Frida - 29 november 2008 21:31

Glömde att jag skulle lägga in en bild på våra fina tomtar vi gjorde på pyssel kvällen. Visst är de fina?!

Av Frida - 29 november 2008 21:17

Ganska läckert att man kan sitta så här och blogga på mobilen. Allefall. Barnen börjar bli ganska så trötta nu. Somnar nog när som helst, isak brukar somna vid 8 men han sov i bilen hela vägen hem från kalaset. Jag skulle varit på möhippa ikväll men kvällen var redan full bokad och barnvakterna är själva ute och ränner :) men hoppas de har kul ikväll. Nu ska jag fortsätta med min nya bok.

Av Frida - 29 november 2008 19:16

Jane och Kjell var med i Aftonbladet, det handlade om mordet på deras dotter Nathalie och att dom valt att förlåta mördaren. Varje gång de är ute och pratar eller det står något om dem blir man förundrad. De är så starka, man funderar: Skulle jag kunna förlåta?

Inte vad jag tror. Jag skulle inte kunna vara så stark men när dom pratar om det så är det logiskt att förlåta så man inte går under själv. Men jag vet inte, tror inte jag skulle klara det..


OBS:

Tor 4/12Kl. 19.00
 

Nathaliedagen
OPALEN, Kvissleby
Nathalie Rönnqvist-fondens traditionella dag för utdelning av stipendier inramat med musikaliska inslag. En kväll i förlåtelsens tecken. Fri entré.
Biljetter, bokningar, info tfn: 19 26 70/19 2679,
Arr: Opalen

Av Frida - 29 november 2008 18:13

Nu är det soffan och svampbob som gäller. Var chafför till mamma och pappa så då bjöd dom på mat. Isak tog macdonalds och Lars och jag thaimat, mm.

Lars skulle egentligen på kalas, men han mår inte så bra så han hoppade över det. Ont i huvudet och trött och slut. Nu ropar soffan på mig, bye bye..

Av Frida - 29 november 2008 11:40

Nu har jag grejat lite i köket. Ska passa på att dricka kaffe och läsa en stund innan lillan vaknar och Isak kommer hem. Just nu läser jag Jenna Jamessons bok, att älska som en porrstjärna. Den handlar om hennes liv. Har inte hunnit så långt men den verkar faktiskt bra. Jag gillar självbiografier och "sanna" böcker.

Nu slänger jag mig på soffan...

Av Frida - 29 november 2008 10:30

Nu har lillan somnat och jag har städat badrummet. Skulle vilja damsuga av lite snabbt också men är rädd att väcka Lars. Och gudarna ska veta att han behöver sin sömn just nu...

Ska på kalas kl två till Annsofie, Maja fyller fyra. Vi har köpt en damsugare till henne, hon hade nött ut sin gamla. En duktig tjej :)

Sedan köpte vi en bok till lillasyster Alice, bara så hon inte blir utan paket..Skulle köpa en ugn till de barnen i julklapp men blev så besviken. I lekplanetens katalog såg spisen ut som om det var i naturlig storlek, för ett barn, men nej. När vi kom dit var spisen ca 2 dm bred och 2,5 dm hög. Vilket skämt! Är det till små tomtar eller??!!

Nu ska jag gå och städa köks hyllorna. Låter som jag städar jämt, men det syns inte ska jag säga. Gammalt dammigt hus, en katt, två barn och ganska slarviga föräldrar, mer behöver jag inte säga...  :)

Av Frida - 29 november 2008 10:16

Idag blev det strumpbyor från HM och en tröja/jacka från Milly och Willy.

Gillar de här strumpbyxorna, de är så söta med så blommor på i rosa :) 

Sedan ska vi på kalas så då blir det en klänning på...

Av Frida - 29 november 2008 09:47

Lillan sov till sju idag så vi låg och drog oss till Lars kom hem från natt passet vid halv åtta. Sedan gick vi ner och åt frukost. Hon brukar somna om efter en stund men nu är det ki. Jag tror hon kommer bli en envlis liten unge som är lite tjurig. Även om hon är supersnäll kan man se vissa drag av det. Hon är snäll och lugn så länge hon får den uppmärksamhet hon vill.


Satt och tittade på dr Phil nu på morgonen. Gud vad många knäppgökar det finns. Som att säga till sin tjej att det är slut om hon går upp i vikt, MEN det är helt ok om han gör det..Och hon finner sig i det. Eller att tycka att det är ok att bli slagen och körd med.. Eller att sno en familjemedlems identitet så den får massa böter och riskerar fängelse. Ärligt, hade det varit min bror så hade han fått en varning, att han skulle reda upp det han ställ till med, sedan hade jag polisanmält honom. Det gjorde denna killen också tillslut och tjejen anmälde sin mamma. Förstår att det kan ta emot men dom måste ju lära sig en läxa, annars tror dom att det är helt ok.

Dagens läxa säg ifrån om någon gör fel. Annars får någon annan lida för det och är det ok?!

Även om det är en familjemedlem....

Presentation

Omröstning

VAD ÄR BÄSTA MED SOMMAREN?
 BADA
 GRILLA
 SOLA
 DRICKA ÖL
 SITTA I SKUGGAN
 SLAPPA
 MOTIONERA
 HATAR SOMMAREN
 ANNAT

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards