Alla inlägg den 5 november 2008

Av Frida - 5 november 2008 19:34

Nu är jag klar för idag. Känner mig nöjd med dagen, både hunnit ta det lugnt och jobbat undan.

Nu ska jag åka hem och natta barnen sedan är det Grays  :)

Av Frida - 5 november 2008 18:18

Hon sover än!

Det här är rekord. Hon har inte sovit så här långe sedan hon var nyfödd. Hoppas inte hon håller på att bli sjuk, peppar peppar.

Nu har jag iallefall hunnit samla lite extra material till lektionerna imorgon ifall det är någon som inte vet vad hon/han ska göra.

Nu måste jag nog väcka henne om jag vill att hon ska sova inatt....

Av Frida - 5 november 2008 16:56

Vet att jag skulle plugga som en galning, men....

Ja, lite har jag faktiskt fått gjort. Just nu har jag faktiskt paus. Kollar på dopklänningar, gud vad dyrt. Hon kommer inte kunna ha Isaks för hon kommer vara en månad äldre än vad han var och hans var i minsta laget när han hade den. Dessutom vill jag att de ska ha varsin, så jag kan spara dem.

Av Frida - 5 november 2008 15:40

Nu har vi kommit till pappa. Han har gjort tacobiff, så vi ska bara äta sedan ska jag jobba järnet ...

Imorgon ser dagen ut så här:

8:orna i NO

6:orna i NO

5:orna i Matte


Matten är lugnt och den klassen känner jag. Men dom andra hoppas jag har jobb i sina låder så jag slipper improvisera. Hej och hå...Det går nog bra :)

Av Frida - 5 november 2008 14:29

Jag brukar skicka chokladogram ibland. Nu såg jag att de har till farsdag också, så har du svårt att komma på något eller har en pappa som bor långt bort så är det här perfekt. Dom har nu också cigarrer och whiskeygodis till farsdag, eller så kan man köpa vanlig choklad.

Jag har skickat till bland annat min mormor i gbg och det har funkat fin-fint. Snabbt och enkelt.

Jag vet någon som ska få whiskeygodisarna vid något tillfälle :)


http://www.chokladogram.se



Av Frida - 5 november 2008 14:01

Nu har jag duschat och gjort mig klar. Har städat undan lite här hemma och startat en maskin tvätt. Lillan sover så nu tänkte jag passa på att surfa lite och dricka mitt te i lugn och ro...

När hon vaknar åker vi och hämtar Isak på dagis och så åker vi upp till mamma så jag får jobba klart ikväll. Ifall jag ska jobba imorgon.

Vet inte riktigt hur jag ska göra med spinningen imorgon, det är på kvällen och Lars jobbar...Funderar på om jag ska avboka den och boka på dagen på fredag istället. Det är kl 12 och jag ska åka till skolan kl 16 så det passar ju bra, plus att Lars är ledig.


I morse såg Lars och jag The mist som S.King gjort, eller Dimman som boken heter. Boken var lite bättre än filmen men så är det ju alltid. Jag tycker den var bra men inte jättebra, lite över medel. Trodde faktiskt att den skulle vara läskigare, så om man är lite fjollig på rysare så är denna lagom. Inte som the ring eller grudge utan lite mildare. Men den var sevärd.

Av Frida - 5 november 2008 10:40

Jo ,just det. Jag har beställt korten på nätet för er som undrar. På vista print, dom har dessutom 25 % rabatt på alla trycksaker hela november. Dom brukar också ha bra erbjudanden för sina kunder. Sist fick jag en tröja med tryck jättebilligt, den tog vi i stor storlek till mamma som nattlinne och på den stod: Världens bästa mormor.

Super billigt för er som vill ha visitkort....


http://www.vistaprint.se

Av Frida - 5 november 2008 10:17

Igår när barnen somnat så jag P.S I love you . Den var jätte bra, jag både skrattade och grät så den får mycket höga betyg av mig, (du hade rätt Monica).

Den handlar om en kvinna vars man dör och han lämnar brev till henne efter han dött. Brev han förberett innan han dog. I breven står saker hon ska utföra. Dessutom är snyggingen Danny från Grays med, ni vet han som var Issys kille som dog. Kolla noga så är han inte jättesnygg men han har verkligen glimten i ögat...

Idag blir det bara slappa på morgonen, har hunnit jobba lite grann, men nu ska jag duscha och slappa tills Lars ska och jobba kl 13.00 Vi ska nog se en film.

Sedan ska jag till mamma och jobba. Vi har nämligen inte word på den här datorn så jag får åka till dom och jobba.


Chefen ringde nyss och frågade om jag kunde ev. jobba imorgon, och jag sa ja. Är skönt att komma ut i "riktiga" livet ibland. Men jag kommer ha de stora barnen på röd så det är lite pirrigt, dom är upp till 9:an. Jag är van de små. Matte och NO ska jag ha. Det blir en spännande erfarenhet. Kan tänka mig att hoppa in ibland och vara med de stora men jag skulle inte göra det på heltid. Dom små som nyss börjat skolan är ju för söta ;)  Eller för det mesta iallefall, haha.


Presentation

Omröstning

VAD ÄR BÄSTA MED SOMMAREN?
 BADA
 GRILLA
 SOLA
 DRICKA ÖL
 SITTA I SKUGGAN
 SLAPPA
 MOTIONERA
 HATAR SOMMAREN
 ANNAT

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards