Alla inlägg den 12 december 2008

Av Frida - 12 december 2008 23:02

Nästan så jag kissa på mig, flera gånger om...Det var en sån där film då man hoppar till ibland, i denna filmen flera gånger. Tror hjärtat slår i otakt nu :)

Den var bra för jag blev rejält skraj ibland. Den får 4 av 5 från oss.

Kan rekomendera den. Syns på bilderna också att det är en läbbig film,(se förra inlägget), första bilden är från omslaget. Får se om man kan sova nu. Tur att Lars inte jobbar natt......

Av Frida - 12 december 2008 20:50

Nu har jag nattat Isak, lillan är trött och somnar närsomhelst. Lars är på macken och hyr film. Ikväll blir det Barnhemmet, hoppas bara den är lika bra som man hört. Sätter ett betyg på den sen.


Av Frida - 12 december 2008 17:44

Här sitter världens snyggaste tomtar. Isak till höger, min lilla go knöl, och hans kompis Adrian till vänster. Dom sjung så bra i dagis luciatåg. Nu sitter dom och smaskar popcorn och tittar på disneydags-

Av Frida - 12 december 2008 17:28

Idag blev det den söta tröjan från Moomin.

Visst syns det att hon är en bestämd liten dam :)

Av Frida - 12 december 2008 12:41

Kommer ni ihåg dom här brudarna :



Av Frida - 12 december 2008 11:58

Peasnuggle är en docka som ligger i en ärtskida. Dockan är mjuk och passar både liten och stor. Man kan även ta ut dockan ur ärtskidan.Super gullig....

Finns att köpa på Lekvira eller så kan du gå in på bambis blogg och tävla om en.



Torsdagen den 18/12 klockan 12.00 drar bambi vinnaren!



Av Frida - 12 december 2008 11:37

Från Ulle:

Något att tänka på.
Numera, när det finns varningstexter på cigarrettaskarna borde liknande varningstexter även sättas på öl- och ciderflaskorna, exempelvis följande:

VARNING: Alkoholförtäring kan få dig att tro att du viskar, trots att du inte gör det.

VARNING: Alkoholförtäring har den verkan att du ser ut som en idiot när du dansar.

VARNING: Alkoholförtäring kan få dig att tro att du kan sjunga.

VARNING: Alkoholförtäring kan få dig att tro att din ex-älskade kommer att dö om du inte ringer honom/henne klockan 4 på morgonen.

VARNING: Alkoholförtäring är den största orsaken till annars oförklarbara asfaltmärken i ansiktet och på knäna.

VARNING: Alkoholanvändande kan orsaka fantasier om att du är hårdare,häftigare, snabbare och ser bättre ut än alla andra människor.

VARNING: Alkoholförtäring kan få dig att tro att du är osynlig.

Av Frida - 12 december 2008 11:27

Filmerna som vi ska analysera i läxa har inte kommit ut idag heller. Jag som vill stöka undan det nu...

Ja, ja. Inget att göra. Så nu sitter jag och läser kända tal, i en retorikbok istället. Ska välja ut ett tal och reflektera kring och skriva om sedan. Inte så rolig uppgift tycker jag. Men jag ska inte klaga för vi har inte jättemycke läxor.

Ska ta en sväng till mamma sedan och slänga mig i solariet, eller om jag åker till bommen och solar. Vi ska ju på bröllop imorgon. Måste också plocka fram kläder till alleman. Vet precis vad vi ska ha på oss men jag har lite sko ångest. Kommer väl byta hundra gånger innan vi kommer iväg :)

Sköns kyrka ska vi vara. Vilken är det??

Vi hamnar väl vid fel kyrka och missar hela allt. Ha ha...

Presentation

Omröstning

VAD ÄR BÄSTA MED SOMMAREN?
 BADA
 GRILLA
 SOLA
 DRICKA ÖL
 SITTA I SKUGGAN
 SLAPPA
 MOTIONERA
 HATAR SOMMAREN
 ANNAT

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards