Alla inlägg den 11 december 2008

Av Frida - 11 december 2008 21:17

Kväll var det inge tv eller data. Det blev pusselbygge. Ett pirat pussel på 250. Vi gjorde inte klart det utan sparade så vi kan fortsätta imorgon. Det är alldeles för ofta man sitter vid tvn och bara tomglor. Ska bli bättre på att spela spel och bygga pussel och sånt. Nu har jag ställt kl tills imorgon. Isak ville gå på luciatåget på mitt jobb så vi har bestämt det nu. Ska ju ändå iväg till dagis. Efter det åker jag till mamma och gör läxan. Vore skönt att bli klar med den så man kan lämna in och bli av med den så snart som möjligt. Nä nu är ögonen tunga. Natti natti. Lägger in en snygg bild som vi skickade till bror på hans namnsdag.

Av Frida - 11 december 2008 19:01

Har nog inte suttit många sekunder på rumpan idag..Men jag har fått handlat till dopet och hämtat lillans smycke som mamma beställt, så det var skönt att få gjort. Sedan var jag till Lena och klippte henne och Carro. Efter det blev det en snabb kopp kaffe och ventilering. På affären och handla och nu har jag gjort middag till Lars och Isak. Idag blev det korvstroganoff och ris. Själv väntar jag på mina grönsaker och potatis som är i ugnen. Snart klara så då tänker jag kraschlanda i soffan. Puh...

Men det känns skönt att stöka undan lite. Imorgon blir det plugga för hela slanten. Om vi vaknar tidigt så åker vi på jobbet och tittar på lucia, men det beror på hur vi har sovit och vilken tid barnen vaknar. Var lite enklare förra året då det bara var Isak och jag. Nu ska man ut med lillan och allt tar lite längre tid...

Men men. Nu drar jag till soffan en stund.

Av Frida - 11 december 2008 12:13

Idag blev det en smothie.

1 dl lättmjölk

1 dl lättfil

1/2 banan

1 tsk honung

Några jordgubbar


Mixa tills det är slätt. Klart!

Enkelt snabbt och gott  :)

Av Frida - 11 december 2008 11:51

Har bara inte hunnit skriva idag :) Sov till halv tio, skönt...Gav lillan mat, drack kaffe och satte igång och planera dopet. Ringde och kollade vilken präst det var och om det var klart! Dopet är ju nästa helg så man tycker ju att de borde höra av sig. Prästen ska ju komma på hembesök och planera själva cermonin, är inte detta i senaste laget?!

Iallefall. Kom på att det kanske blir lite trångt att vara hos mamma, 40 pers. Vet inte vad vi tänkte på, hi hi. Men det var inte det enklaste att hitta lokal en vecka i förväg, tillslut kom jag på att vi kan ju vara på jobbet i matsalen. Det är ju precis lagom, inte för litet och inte för stort så det blir opersonligt. Och som tur var var det inte bokat.

Sedan har jag ringt och beställt servetter med namn på, jätte söta. Är väl också i senaste laget men de servetter jag hade , söta med små silver fötter på, fanns det bara 30 st av. Jag vet inte hur jag har tänkt! Eller jag har väl inte tänkt  ;) Men Aina lovade att de skulle hinna komma innan nästa helg. Jättetrevlig kvinna som fixar servetter till det mesta, hennes sida kan ni hitta här om ni vill beställa något.

Nu ska jag dra iväg till birsta och köpa kaffekoppar och ljushållare.

Sedan blir det till Lena och snagga henne och Carro.

Skulle åka en sväng till jobbet hade jag tänkt men det får jag ta en annan gång. Nu ska jag ta och fixa till mig så jag ser någorlunda normal ut, om det går, ha ha...

Presentation

Omröstning

VAD ÄR BÄSTA MED SOMMAREN?
 BADA
 GRILLA
 SOLA
 DRICKA ÖL
 SITTA I SKUGGAN
 SLAPPA
 MOTIONERA
 HATAR SOMMAREN
 ANNAT

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards