Alla inlägg den 8 december 2008

Av Frida - 8 december 2008 19:56

Som ni ser så är det inte jag som bakar, det fick mamma fixa. Spelar ingen roll hur jag gör så går det åt pipan när jag ska göra pepparkakor...

Av Frida - 8 december 2008 17:25

Nu har jag varit ute på en skön kvällsprommis. Det var lagom ute och inte så där bitande. Steken är strax klar och potatisen kokar, helt underbart :)

Det kom däremot inte var underbart var elräkningen denna månad :( 3500:- . Vet inte riktigt hur det ska sluta denna månaden...Först bilen, sen elen plus en försäkring på 2600 :-, får nog ta in en inneboende snart...

Tur att alla julklappar är klara.

Av Frida - 8 december 2008 15:59

Nu har jag solat en stund. Somnade som en liten gris :) Måste koppla in mitt solarium hemma...

Ska ta en kopp kaffe sedan ska vi åka hem. ax att börja med middagen om den ska bli klar någon gång. Ikväll blir det stek, potatis, rostade morötter och sås, mmm.

Av Frida - 8 december 2008 14:40

Så var gubbarna tillbaka. Dom kunde inte fixa bilen utan har beställt tid på verkstan. Före jul dessutom! Räcker väl att man köpt delar för 5000:- den här månaden....Ingen lust att lägga mer pengar på den bilen innan jul. Dessutom ska det handlas julmat och så är det dop den 20 dec...

Personligen tycker jag bilen kan stå tills första löningen efter jul...

Av Frida - 8 december 2008 14:37

Nu har lillan somnat, Isak bakar pepparkakor, Lars är och fixar bilen. Nu ska jag ta och läggga mig och sola en stund, skönt...

Av Frida - 8 december 2008 11:15

Nu har jag vilat en stund uppe, det var underbart. Drömde om badhuset, helskum dröm. Nu ska jag fixa till mig lite, dricka kaffe och ge lillan mat. Sedan blir det pepparkaksbak..

Av Frida - 8 december 2008 09:02

Från Annsofie:

Jag hade lärt min Man att göra sin del av hushållsarbetet och nu stod han i tvättrummet och ville tvätta sin t-shirt. Han hade varit därute i cirka två sekunder då han ropade: "Vilket program ska jag använda?"
"Det beror på" svarade jag, "vad står det på t-shirten?"
"Manchester United" svarade han.
Och så säger de att blondiner är dumma...

Av Frida - 8 december 2008 08:49

Nu har jag tagit fram alla böckerna. Satt igår kväll och pluggade på.

Veckans mål är VV, Vikt Väktarna. Ska räkna allt jag äter och skriva upp det. Nu är det dax att ta hand om vikten. Förra veckans mål var att motionera 5 dagar i veckan och det blev det och lite till. Så nu har jag byggt upp ett behov av att komma ut och röra på mig. Så med motionen och matmedvetenheten kommer nog några kilon försvinna. Behöver också bli av med sockerberoendet jag har.

Så detta är veckans mål...

Presentation

Omröstning

VAD ÄR BÄSTA MED SOMMAREN?
 BADA
 GRILLA
 SOLA
 DRICKA ÖL
 SITTA I SKUGGAN
 SLAPPA
 MOTIONERA
 HATAR SOMMAREN
 ANNAT

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards