Alla inlägg under januari 2009

Av Frida - 3 januari 2009 12:12

Idag blev det rostad potatis och morötter, till det en paprikadipp, mmm. Var så länge sedan...Och nyttigt :)

Av Frida - 3 januari 2009 11:10

Isak är såå himla nöjd med sin Indiana Jones piska som han fick av gudmor i julklapp. Som han har längtat efter att få en sån....

Av Frida - 3 januari 2009 10:42

Av Frida - 3 januari 2009 10:39

Kom och tänka på när Roger på rix läste Kattens dagbok :)

Satt i bilen och skrattade som en tok...


Du kan lyssna på den här

Av Frida - 3 januari 2009 10:05

1. Gjorde du något i år (2008) som du aldrig gjort förut?

Födde en flicka, tog lärarexamen, besökte kolmården


2. Höll du några av dina nyårslöften?

Ja! Skulle som varje år sluta röka. Nu har jag det :)


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Ja.


4. Dog någon som stod dig nära?

Nej


5. Vilka länder besökte du?

Inga...


6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?

Pengar...


7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?

29/8 då lillan föddes


8. Vad var din största framgång 2008?'

Lärarexamen,


9. Största misstaget?

Jo, vet inte


10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Nej, inga större fel


11. Bästa köpet?

Mobilen.


12. Vad spenderade du mest pengar på?

Räkningar


13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Carinas lycka :)


14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?

I kiss a girl & so what


15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Gladare tror jag


16. Vad önskar du att du gjort mer?

Varit med mina vänner


17. Vad önskar du att du gjort mindre?

?


18. Hur tillbringar du nyår?

God mat och kärt sällskap


19. Blev du kär i år?

Ja, det blir jag varje år puss mina älsklingar


20. Favoritprogram på TV?

Grays!!!


21. Bästa boken du läste?

Många bra


22. Största musikaliska upptäckten?

??


23. Något du önskade dig och fick?

En flicka


24. Något du önskade dig men inte fick?

Några miljoner


25. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?

Kommer faktiskt inte ihåg


26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Om det blev pengar över någon månad


27. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?

Stil?  ha ha

Men har faktiskt börjat använda kjol.


28. Vad fick dig att må bra?

Min familj & mina vänner


29. Vem saknade du?

Min mormor i göteborg.

Jag kommer till våren :)



(Snodde listan från fröken C)

Av Frida - 3 januari 2009 08:59

Gud vad dåligt jag sovit! Blir till att sova en stund idag när lillan sover. Antagligen beror det på att Isak inte var hemma, han sov hos bror i Huddik, och Lars jobbade natten. Gud vad skulle jag göra om jag blev singen...Fick väl flytta hem till mamma, ha ha.

Vill fortsätta måla men Lars ligger och sover så jag tror inte han skulle bli så glad om jag smög in och började med det, hi hi. Men så fort han vaknat ska jag sätta igång. Fram till dess blir det tvätta och ta fram kurslitteraturen. Är alldeles för dålig på att läsa den....

Isak har fått en sackosäck, tror jag får köpa en liten till lillan också sedan. Hon älskar att ligga på den:

Av Frida - 2 januari 2009 20:43

Glömde att jag skulle ta före och efter bilder. Tog några nu fast jag har röjt hela dagen...

Där färgburken står stod det en säng och brevid den tre stora runda saker fulla med leksaker, sedan fanns det en byrå där spelen står på golvet och brevid den en tvbänk med tv och video på. Plus att jag slängt fyra kassar med diverse saker i och plockat bort alla nallar. Så ni kan ju tänka er vad saker det fanns i detta lilla rum....

Men nu har jag äntligen fått röjt och börjat målat.

Nu ska väggarna bli vita förutom ena som blir ljusrosa och sedan ska en rosa stor matta in...

Presentation

Omröstning

VAD ÄR BÄSTA MED SOMMAREN?
 BADA
 GRILLA
 SOLA
 DRICKA ÖL
 SITTA I SKUGGAN
 SLAPPA
 MOTIONERA
 HATAR SOMMAREN
 ANNAT

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards